Vardas pavardė: Vladas Noreika
Patirtis aviacijoje: 24 metai. „Boeing 737“ pilotuoja 8 metus
Valandų skaičius ore: 5 200 skrydžio valandų, iš kurių 4 500 val. – „Boeing 737“
Pirmieji komerciniai skrydžiai: iš Kazachstano Respublikos
Mėgstamiausias kurortas: Tenerifė
Kada pirmą kartą skridai lėktuvu?
Pirmą kartą skridau „AN-2“ lėktuvu būdamas 3–4 metų su parašiutininkais – buvo baisu ir nemalonu, kai lėktuvas žemėjo tūpti, pamenu, labai skaudėjo ausis.
Ar giminėje dar yra aviacijos atstovų?
Mano tėvas, du dėdės ir pusbrolis, kuris šiuo metu kartu skraido „Boeing 737“ kaip kapitonas, yra pilotai. Turbūt jau galėtume parašyti knygą apie pilotų gyvenimo ypatumus (šypsosi).
Ar tai ir padėjo apsispręsti tapti pilotu?
Manau, kad pilotu tapau iš meilės aviacijai, o ne dėl giminystės ryšių ar nežinojimo, kurią profesiją pasirinkti. Dabar galiu drąsiai sakyti, kad niekada nekeisčiau savo pasirinkimo, net nepaisydamas kilusių sunkumų šiame kelyje.
Kiek valandų esi praleidęs ore kaip pilotas?
Jei lyginčiau praleistas valandas ore su metais, praleistais draugaujant su aviacija, tikrai esu priskraidęs nedaug. Bendra skrydžių patirtis – apie 5 200 skrydžio valandų, iš kurių 4 500 „Boeing 737“.
O kuri skrydžio dalis tau yra maloniausia?
Aukštėjimas ir žemėjimas – pačios maloniausios dalys, ypač jeigu skrendama tarp debesų arba virš debesų kilimo.
O kuri – sudėtingiausia?
Galbūt tai vėlgi – pakilimas ir nusileidimas. Dėl žemės artumo, pavojingų meteoreiškinių, paukščių ir pan.
Gal turi kokių nors tradicijų?
Turiu tradiciją prieš įlipdamas į lėktuvą jį „patapšnoti“.
Lėktuvo tupdymas – koks tai procesas? Sunku net suvokti, koks tai įdirbis…
Lėktuvo tupdymas yra kompleksinis uždavinys, kuris nereikalauja specifinių pastangų. Tačiau norint šį grandiozinį „daiktą“ nutupdyti ypač grakščiai ir ramiai bei iš keleivių sulaukti ovacijų, reikia pasistengti.
Sakoma, kad šiais laikais beveik nereikia valdyti lėktuvo, tik prižiūrėti skrydžio eigą – ar tiesa?
Ir taip, ir ne. Daug valdyti lėktuvo nebūtina, bet atidžiai jį prižiūrėti reikia visada. Tad skrydžio metu neturime daug laisvo laiko. Daugiausia dėl intensyvaus oro eismo, radijo ryšio užimtumo bei visų su vadyba ir organizavimu susijusių klausimų sprendimo.
Kur pats renkiesi atostogauti?
Geriausia atostogų kryptis man – Lietuva. Poilsis gražiame jos kraštovaizdyje, sodyboje patinka labiausiai. Rekomenduočiau ežeringus, miškingus Utenos, Molėtų, Zarasų rajonus, taip pat tiesiog lietuviškas poilsiavietes, sanatorijas ar sodybas.
O kuris užsienio kurortas mėgstamiausias?
Tenerifė. Ten, man rodos, šiuo metu yra vykdomi ilgiausi ir tolimiausi „GetJet Airlines“ skrydžiai iš Vilniaus.
Ar pavyksta atsipalaiduoti keleivio sėdynėje?
Taip, atsipalaiduoti keleivio sėdynėje man tikrai pavyksta, tačiau pastebiu visus skrydžio etapus.
Kodėl reikia įjungti telefono režimą ekrane? Ar jūs matote skirtumus?
Įjungti skrydžio režimą reikia tam, kad šie netrikdytų radijo ryšio ir kitų lėktuvo sistemų darbo. Jei yra neišjungtų telefonų, būna, girdime traškesį, trikdomas ryšis, tad tikrai dėl visų saugumo geriau išjungti.
Kas yra turbulencija ir kodėl neverta nerimauti?
Turbulencija yra oro srovių, srautų judėjimas taip pat kaip jūroje vandens bangavimas. Nerimauti neverta, nes, kaip jūreivystėje laivai, taip ir aviacijoje lėktuvai yra sukonstruoti, kad ištvertų gamtos poveikį. Skirtumas tik tas, kad jūroje bangavimas matomas visiems, o skrydžio metu dėl oro skaidrumo bangavimas yra nematomas.
Galiausiai, ar pilotai turi savo žargoną? Gal išduotumėte porą frazių?
Taip, pilotai turi tam tikrą žargoną, kurio patys beveik nebepastebi. Pavyzdžiui, mūsų „Boeing“ lėktuvus pilotai juokaudami vadina „bobikais“.